Mészáros Gábor: Magyar gyártmányú RHEDA 2000® rendszerrel épül a Koper–Divaca vasútvonal Szlovéniában
2024. január 25-én a RAILONE csoport büszkén jelentette be, hogy a világhírű RHEDA 2000® rendszerét választották a szlovéniai Koper–Divaca vasútvonal vágányainak építéséhez. A döntés egy sikeres pályázati eljárás eredményeként született, amely során a RHEDA 2000® rendszer minősége és hatékonysága meggyőzőnek bizonyult.
A RHEDA 2000® rendszer a világ egyik legszélesebb körben alkalmazott ballaszt nélküli vágányrendszere nagy sebességű és nagy teljesítményű vasútvonalak számára. Ez a rendszer olyan nagy sebességű vasúti pálya építésére is alkalmas, ahol akár 350 km/h sebességgel is közlekedhetnek a vonatok.
Európában, a Közel-Keleten és Ázsiában több mint 4800 km-es vasútvonalon telepítették. A precíz, fentről lefelé történő fektetési módszer lehetővé teszi a gyors és hatékony kivitelezést, amely különösen az alagutakban és a viaduktokban jelentős előnyt jelent.
A projekt a bevált RHEDA 2000® rendszerre támaszkodik, amely világszerte ismert megbízhatóságáról és tartósságáról. A RHEDA 2000® kiválasztása a RAILONE innovatív erejét és a kihívást jelentő vasúti infrastruktúra-projektek terén a világelső megoldások biztosítására való folyamatos elkötelezettségét hangsúlyozza.
A külső minőségellenőrzést a szlovéniai Mérnöki Intézet (IGMAT) és a GI ZRMK együttműködésében végzik. Ez biztosítja, hogy a RHEDA 2000® rendszer telepítése megfelel a legmagasabb minőségi szabványoknak és teljesíti a befektetők, valamint a felügyelő mérnökök elvárásait.
A Koper–Divaca vasútvonal építése nemcsak a régió, hanem egész Európa szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. A projekt hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez, valamint a fenntartható közlekedés előmozdításához.
A vasútvonal építéséhez szükséges aljak gyártását a közép- és kelet-európai régióban úttörőként Magyarországon a Lábatlani Vasbetonipari Zrt. végzi, teret nyitva a régióban a nagy sebességű vasúti pályák tervezéséhez és kivitelezéséhez.
Ez a projekt ismételten bizonyítja, hogy a magyar ipar képes világszínvonalú termékeket és szolgáltatásokat nyújtani, erősítve ezzel a nemzetközi pozícióját a vasúti infrastruktúra fejlesztésében.
(fotók: a szerző)