Lapszámok

2023. december XXXI. évfolyam VI. szám

Új név és arculat, változatlan értékek és elköteleződés a fenntarthatóság iránt

2023 a változások éve volt a Holcim Magyarország Kft. életében. Változott a piaci környezet, változtak a felhasználói igények és ezzel együtt változott a vállalat maga is: májustól ugyanis Holcim márkanév alatt folytatja tovább tevékenységét a Királyegyházi Cementgyár. Ezáltal erősítve a globális anyavállalattal, a Holcim Cégcsoporttal közös értékrendjüket és elköteleződésüket a hosszú távon fenntartható és környezettudatos építési megoldások iránt.

Új arculat a fenntarthatóság jegyében

2023 májusától a LAFARGE új néven, immár Holcim Magyarország Kft.-ként folytatja tovább tevékenységét. Az új arculat tovább erősíti a vállalat körforgásos gazdaság és a fenntartható építési megoldások iránti elköteleződését. Az új logó színvilága a természet értékeit, egymásba kapcsolódó, a végtelenséget jelképező formája pedig a körforgásos szemléletben rejlő lehetőségeket szimbolizálja.

A Holcim Magyarország Kft. a napi működése során is prioritásként kezeli, hogy minél nagyobb arányban csökkentse ökológiai lábnyomát. Ezért a karbantartási munkák során például már elektromos autót is használnak, a gyártási folyamat energiaellátásának egy részét pedig a jövőben – a Királyegyházi Cementgyár mellett épülő napelempark révén – megújuló energiából kívánja fedezni. A tervek között szerepel továbbá az alternatív tüzelő- és nyersanyagok arányának további növelése új anyagáramok felhasználásával.

Innovatív, környezettudatos cementtermékek

A Holcim Magyarország Kft. – a Holcim globális célkitűzéseivel összhangban – folyamatosan fejleszti innovatív technológiai megoldásait, melyek a fenntarthatóságot tartják szem előtt és a zéró emissziót, azaz a teljes karbonsemleges működés megvalósítását célozták meg. A Holcim Magyarország Kft. ennek beteljesítését 2040-re tűzte ki, így kutatás-fejlesztését is ennek szolgálatába állította.

Az idei évben a hazai szabályozási környezet változásai, a megnövekedett alapanyagárak és az építőipar területén tapasztalható visszaesés az építőipari alapanyag-gyártásban is éreztették hatásukat. A Holcim a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére is ki tudta szolgálni a hazai cementigényeket minőségi magyar termékekkel. Mindemellett a fenntarthatóság útján haladva az idén bevezette második „zöld” cementjét, az EcoPlanet Super fantázianevű termékét. Az EcoPlanet termékcsaládba tartozó cementek esetében legalább 30%-kal kisebb karbonlábnyommal valósul meg a cementek gyártása, mint a CEM I besorolású cementfajtájú termékek esetében. Mindazonáltal tovább csökkentve a gyár amúgy is határérték alatti emissziós értékeit. Az elmúlt évek környezetvédelmi beruházásainak, a gyártási technológia folyamatos fejlesztésének és az együttégetésre szánt hulladékok tüzelőanyagként történő hasznosításának köszönhetően mára több mint 45%-kal csökkentette a vállalat a fajlagos nettó szén-dioxid-kibocsátását a 2011-es indulásához képest.

Közösségépítő tevékenység

A Holcim Magyarország Kft. működésének fontos része munkavállalói jóllétének és a környezetében lévő települések lakói életminőségének javítása, amelyhez közösségformáló és zöld szemléletre ösztönző projektek támogatásával járul hozzá. Eddig 133 projekt megvalósításához nyújtott anyagi erőforrást több mint 40 millió forint értékben, amelyek 18 településen valósulhattak meg.

A Holcim számára fontos munkavállalói, a helyi lakosság és a vele együtt dolgozók környezettudatos szemléletének elősegítése. Ennek érdekében szervez partnerei, ügyfelei részére fenntarthatósági rendezvényeket, ill. rendezi meg a gyárlátogatásokat, valamint nyílt napját a Bükkösdi Kőbányában és a Királyegyházi Cementgyárban. A zöld hétköznapok elősegítése érdekében pedig hetente zöld tippeket oszt meg a Holcim Magyarország Facebook-oldalán.

Szakmai elismerések

Az idei év szakmai elismerésekben is bővelkedett: a „Greengage – A Zöld elkötelezettség díj” átadóján a Holcim környezettudatos ECOPlanet cementterméke Special mention elismerésben részesült, a Holcim Magyarország Kft. fenntarthatósági kommunikációja elismerő oklevelet kapott. A Holcim Közösségi Érték Programja pedig az „Effekt 2030 – Az ESG megoldások” pályázatának „Mindenki társadalma” kategóriájában ért el II. helyezést, elismerve a vállalat társadalmi tevékenységének és fenntarthatósági célkitűzéseinek létjogosultságát.

A Holcim Magyarország Kft. halad tovább a zöld úton, hogy hosszú távon fenntartható és környezettudatos építési megoldásokkal szolgálhasson a hazai építőipar számára.

(fotó: Holcim)