Jól haladnak a betonos munkák a Kalocsa-Paks Duna-híd építésén
A 20. magyarországi Duna-híd épül Kalocsa és Paks között. A 2024 nyarára elkészülő beruházásnak köszönhetően hozzávetőlegesen 15 percre csökken a Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő. Jelenleg főként az alépítményi munkák zajlanak, de már készül a bal oldali hullámtéri híd acél felszerkezete is.
A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd három részből áll össze, melyek szerkezete különböző, de mégis egy egységet alkot. Nemrégiben végeztek a 440 méter hosszú mederhíd két, a mederbe tervezett pilonos támaszának cölöpözési feladataival. A két mederpillér további építése a mederfenékre elhelyezett, acélszerkezetű kéregelemmel határolt száraz munkatérben történik. A kéregelemeket két ütemben emelték be, a munkatér vízmentességét a mederfenékre víz alatti betonozással készült alaplemezzel együtt biztosítják. Innen épül a cölöpösszefogó gerenda, majd a pillér. A mederhíd felszerkezete a két mederpillértől kezdődően szabadon szereléssel történik majd. Az üzemben előregyártott acél felszerkezeti elemeket vízi úton szállítják a munkaterületre, és daruval emelik be őket a helyükre. A jobb oldali (paksi) hullámtéri hídnál a támaszok cölöpözése készen van, jelenleg a hullámtéri híd szerelőterének készítése zajlik. A szerelési munkák itt április végén indulnak el. Ezen az oldalon a híd a balpartihoz hasonló méretekben 15 darab szerkezeti egységből készül, és elemenként tolják majd előre, míg eléri végső helyét.
(forrás, fotó: nif.hu)